2013. szeptember 11., szerda

Dorka epres tortája

Igaz, hogy majd csak kedden lesz a napja, de holnap ünnepeljük Dorka 6. szülinapját....nagyon vártam már, hogy megalkothassam neki ezt a tortát...ahhoz képest, hogy nem vagyok cukrász, egész jó lett, remélem az ízvilágában sem maradok szégyenben...bár, ha belegondolok az összetevőkbe, akkor ennek jónak kell lennie...:)))

Az az igazság, hogy nagyon készültem erre, Dorkának programot szerveztem, hogy ne legyen itthon, és nyugodtan összerakjam,  amit megálmodtam neki, öcsike mellett itt volt anyu, aki figyelt rá, és rendezte, amíg én alkottam....szóval nagy volt a felhajtás, és nagy örömmel láttam neki a munkának, most már csak azért izgulok, hogy örömmel fogadja...:)

Hozzávalók:

Piskótához:

4 egész tojás
4 kanál cukor
3 kanál liszt
0,5 csomag sütőpor
1 kanál keserű kakaó

Krémhez:

1,5 zacskó eper ízű puding
3 tojás sárgája
12 dkg cukor
3,5 dl tej
12 dkg margarin


tejben áztatott háztartási keksz a krém és a zselé közé


Eper zseléhez:

1 csomag eper ízű puding
1 zacskó (40 dkg)  fagyasztott eper
10 dkg cukor

Díszítéshez:

1 tábla party tortabevonó
30 g margarin 
Dr Oetker nyújtható cukormáz
piros, zöld ételfesték
porcukor a cukormáz eldolgozásához
epres ostyarudak

Elkészítése:

4 tojásból hagyományos módon kakaós piskótát készítünk, sütőpapírral kibélelt 24 cm átmérőjű tortaformába öntjük, és 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütjük. Sütőajtót ne nyissuk ki, mert "megsértődik" és összeesik...:) Ha elkészült, hagyjuk kihűlni.

Elkészítjük az eperzselét: az epret beleöntjük egy lábosba, kis lángon elkezdjük főzni, amikor engedi a levét, beletesszük a cukrot és a pudingot. Addig főzzük, amíg jó sűrű nem lesz, és az eper teljesen megpuhult.
Félretesszük hűlni.

Jöhet az eperkrém: a tejből, pudingból, tojás sárgájából,  és a cukorból sűrű krémet főzünk, amikor kihűlt hozzáadjuk a margarint, és robotgéppel habosra keverjük.

A piskótánkról levesszük a sütőpapírt, félbevágjuk, és megkenjük az alsó részét az eper krémmel. Erre jön rá a nagyon kevés tejbe egy pillanatra beledobott keksz réteg, majd a keksz tetejére kenjük az eper zselét, és végül a piskóta tetejét.

Kezdhetjük a díszítést: gőz fölött felolvasztjuk a tortabevonót a vajjal, majd rákenjük a torta tetejére. Mielőtt megdermedne, a közepébe beleszúrkodjuk az ostya rudakat, és a gyertyákat.

Elkészítjük a cukormázat a zacskóján leírt módon, és bevonjuk vele a torta karimáját. A maradék cukormázból én epreket készítettem a torta tetejére.


Íme a torta belülről....


Az eperzselé kissé fanyar íze tökéletesen kompenzálta a cukormáz édességét,....fantasztikus ízélmény!!!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése