2013. szeptember 11., szerda

Krumplis paraszt kenyér

Íme egy újabb gyöngyszem nagymamám receptjei közül...erről is mesélt, úgyhogy mindenképp meg akartam próbálni...

Nem is olyan régen emlegettem, hogy amikor gyerekkoromban nála voltam, milyen jókat ettem az ottani kenyérből zsíros kenyér formájában, amit ha itthon eszem, nem ugyanaz...a zsír igen, de a lényeg a kenyér....az, ami más volt...és innentől kezdve a feeling is más...

Az ő kenyerei azonban visszahozták nekem a gyerekkorom nála töltött napjait, és ez olyan jóóó...:-) 

Hozzávalók:

50 dkg BL55 liszt
1tk cukor
20 dkg kovász
1 dkg élesztő
1 közepes méretű krumpli/ ez 14 dkg volt/
250 ml víz
2 tk só

Elkészítése:

Előző este bekészítjük a kovászt: egy tálba kimérjük a lisztet, a közepébe mélyedést csinálunk, beletesszük a megfőtt, összepépesített hideg krumplit, cukrot és a kovászt és az összemorzsolt élesztőt. Ujjunkkal kicsit megkutyuljuk, letakarva pihentetjük reggelig.

Reggel bepakoljuk a kenyérsütőbe a többi hozzávalóval együtt a szokásos sorrendben: folyékony, majd szilárd összetevők. A gép dagaszt...mi várunk, hogy végezzen...:-) 

Dagasztás után sütőpapírral bélelt paraszttálban duplájára kelesztjük /nekem a cipó forma vált be, készíthetünk veknit is ugyanilyen módon.../ Kb egy óra kell neki, míg szépen feljön, 3/4 óra után bevágjuk pengével és bekapcsoljuk a sütőt 220 fokra. A sütő aljába egy kis lábosba vizet teszünk, hogy gőzben süljön a kenyerünk.

Mivel krumplis kenyérről van szó, és a krumpli lágyítja a tésztát, úgy csináltam, hogy betettem a forró sütőbe paraszttállal együtt 20 percre, hogy ne lapuljon el a tészta, majd utána sütőpapírral együtt kiemeltem, és rácson sült tovább 30 percet.

Ahogy kivettük a sütőből, még forrón megfürdetjük, azaz lekenjük vízzel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése